Prijs VVL-leden: € 33,30
Uw prijs: € 39,53
Voeg toe aan winkelmandje
Stotteren treft 3 op de 100 heel jonge kinderen en ontstaat doorgaans rond driejarige leeftijd. In een eerste deel wordt beschreven hoe stotteren zich voordoet. Deel twee behandelt de kenmerken van de sociaal-cognitieve gedragstherapie en gaat uitgebreid in op de verantwoording van de behandeling.
Het laatste deel van het boek gaat dieper in op de behandeling in termen van modules, fases, activiteiten en chronologisch verloop. Er wordt duidelijk verantwoord waarom stottertherapie nodig is, wat de rol van de ouders is, wat tekens van impact zijn, hoe weerstand bij het kind verminderd of vermeden kan worden en hoe overdracht van situaties buiten de therapiekamer kan bewerkstelligd worden.
Dit boek is bedoeld voor logopedisten die zich specialiseren in stotteren. Het richt zich ook op artsen die de resultaten uit het klinisch onderzoek en het behandelplan moeten beoordelen en uiteraard ook op leerkrachten, schoolbegeleidingsteams, psychologen en ouders.
Het boek bevat tal van praktische tips voor behandeling terwijl de therapie concreet wordt geïllustreerd aan de hand van de talloze uitgewerkte voorbeelden.
Van dezelfde auteur verscheen eerder bij de VVL het boek “Stottertherapie bij kinderen en tieners. Een sociaal-cognitieve gedragstherapie.” Ook dit boek vindt u in deze webshop. U vindt het snel door te klikken op de link in de titel.
Uitgave: Standaard Uitgeverij
Verdeler: VVL