Prijs VVL-leden: € 33,14
Uw prijs: € 41,10
Voeg toe aan winkelmandje
Auteurs: Annemie Desoete en Herbert Roeyers
Er zijn normale verschillen tussen kinderen op het vlak van rekenen. Deze verschillen kunnen echter in uitzonderlijke gevallen zo afwijkend en/of hardnekkig zijn dat we van een rekenprobleem of zelfs een rekenstoornis kunnen spreken. Om dyscalculie vast te stellen moeten we een aantal rekentets afnemen en gedurende 3 à 6 maand therapie/behandeling geven om de hardnekkigheid na te gaan. Om zicht te krijgen op de translatie van getallen en operatiesymbolen, het inzicht in de getalstructuur, het procedurele rekenen, de rekentaal (op micro- en mesoniveau), het omgaan met irrelevante informatie die vervat zit in opgaven, de mentale probleemrepresentatie en het schattend rekenen kan men de CDR-rekentests afnemen. De CDR zijn beschikbaar voor het 1ste tot en met 6de leerjaar. Op basis van de CDR kan men een taak- en foutenanalyse en een zwakte-/sterkteanalyse maken en vervolgens handelingsgericht een therapieprogramma opstellen, met het leerplan in het achterhoofd.
Publicatiedatum: 2006.
De CDR worden aangeboden in een map met de volgende inhoud:
· een handleiding met verantwoording, afname- en score-instructies;
· een map met testprotocols.
In de limitatieve lijst voor tests: ja (RIZIV - dyscalculie).