Kwaliteit bieden binnen je logopedische praktijk is belangrijk. Als logopedist moet je je kunnen verantwoorden ten aanzien van je patiënt en zijn omgeving. Evidence based werken wordt naar voren geschoven als dé methodiek voor kwaliteitsvol werk.
Tijdens deze studiedag gaan we in op de vijf fasen van evidence based practice (EBP). Naast kennisoverdracht is de hands-on ervaring een belangrijk aspect. De EBP-methodologie wordt daarom uitgelegd en onmiddellijk toegepast op drie logopedische casussen: één uitgewerkte casus die de stappen van EBP verduidelijkt, twee nieuwe casussen waarop je zelf de opgedane kennis over EBP toepast. Zo vergroot je niet alleen je methodologische kennis over EBP en je basisvaardigheden om dit toe te passen in jouw praktijk, maar heb je ook een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op drie problematieken
binnen het logopedische werkveld.
We houden de groep beperkt, zodat er vlot kan worden ingegaan op vragen van de deelnemers.
Enige voorkennis van EBP is comfortabel, maar niet noodzakelijk.